Newsy

Najpopularniejsze slogany reklamowe światowych marek

Slogan, jedna z najważniejszych cech silnej marki. Podkreśla jej istotę, identyfikuje produkt z marką, pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Choć istnieje wiele kreatywnych haseł tylko niektóre z nich można nazwać wyjątkowymi, takimi, które stały się filozofią i sposobem życia. Za tymi hasłami stoi prostota w połączeniu z niezwykłą precyzją.

Poniżej te najbardziej rozpoznawalne, które wyróżnia historia i ponadczasowość. Te, które zna każdy i bez problemu identyfikuje z marką.
1. Think Small – Volkswagen by DDB

Hasło z kampanii reklamowej Volkswagena Beetle z 1959 roku, stworzony przez Helmuta Krone oraz Julian Koenig w DDB. Kampania została uznana za najlepszą kampanię reklamową XX wieku przez Ad Age, w badaniu reklam w Ameryce Północnej.

2. I Love NY – Wells Rich Greene

W 1977 roku, William S. Doyle, zastępca komisarza Departamentu Handlu Stanu Nowy Jork zatrudnił agencję reklamową Wells Rich Greene do opracowania kampanii marketingowej dla stanu Nowy Jork. Doyle zwerbował Milton Glaser (grafika) do pracy przy kampanii i stworzył projekt we współpracy z agencją. Całość działań, Glaser przygotował pro bono spodziewając się, że kampania potrwa zaledwie kilka miesiecy. Jednak, innowacyjny styl i prostota projektu sprawiły, że slogan od lat sprzedaje i promuje stan NY.
3. Where’s the beef ? – Wendy’s

Slogan pojawił się w spocie wyreżyserowanym przez Joe Sedelmaier jako część kampanii przygotowanej przez agencję reklamową Dancer Fitzgerald Sample w 1984 roku. Napisany przez Cliff Freeman. Mimo, że slogan jest wizytówką sieci fast food, stał się popularnym hasłem w USA, nawiązującym do imprez i kultowych produktów.
4. Think Different – Apple – TBWA

Światowej sławy slogan został stworzony dla marki Apple Computer (Apple Inc począwszy od roku 2007), w 1997 roku, wdrożony przez Petera Economides z biura w Los Angeles, agencji reklamowej TBWA \ Chiat \ Day. Slogan został wykorzystany w reklamie telewizyjnej, kilku reklamach drukowanych i wielu reklamówkach telewizyjnych dla produktów Apple.
5. Real Beauty – Dove – Ogilvy & Mather

Marka Dove uruchomiła globalną kampanię Real Beauty w 2004 roku, której głównym celem było podkreślenie problemów kobiecego ciała. Kampania “Dove Real Beauty” rozpoczęła globalną rozmowę o potrzebie szerszej definicji kobiecego piękna. Autentyczność całej kampanii została silnie podkreślona poprzez obraz i hasło “Real women have curves”.
6. Just Do It – Nike – Wieden and Kennedy

Slogan powstał w 1988 roku na spotkaniu z agencją reklamową Nike Wieden i Kennedy’ego i grupy pracowników Nike. Dan Weiden, podczas jednego z kreatywnych spotkań powiedział: “You Nike guys, you just do it.” Reszta, stała się historią.”Slogan “just do it” był i nadal jest uważany za jeden z najbardziej wpływowych i inspirujący haseł w historii marki.
7. A Diamond is Forever

Stworzony przez N. W. Ayer & Sons, Inc dla De Beers, slogan powstał w 1948 roku, z rąk Frances Gerety, młodego copywritera. Dzięki popularnemu w 1971 roku filmie o przygodach Jamesa Bonda i wcielającego się w jego rolę Seana Connery hasło pozostanie w naszych umysłach, prawdopodobnie na zawsze.
8. Because You’re Worth It – L’Oreal

To cztery ponadczasowe słowa, które pochodzą z 1973 roku, kiedy trwała rewolucja społeczna, a nowy duch feminizmu był w pełnym rozkwicie. Twórcą tego historycznego sloganu jest Ilon Specht, copywriterka z agencji McCann Erickson, która miała w tym czasie zaledwie 23 lata.

9. Coca Cola – Open Happiness.

Slogan, który na dobre zagościł od roku 2009. Jednak szukając informacji o tym sloganie natknęłam się na ciekawe podsumowanie wszystkich sloganów coca-coli jakie pojawiły się na rynku od 1886 roku.

1886 – Drink Coca-Cola
1904 – Delicious and Refreshing
1905 – Coca-Cola Revives and Sustains
1906 – The Great National Temperance Beverage
1917 – Three Million a Day
1922 – Thirst Knows No Season
1923 – Enjoy Thirst
1924 – Refresh Yourself
1925 – Six Million a Day
1926 – It Had to Be Good to Get Where It Is
1927 – Pure as Sunlight
1927 – Around the Corner from Everywhere
1929 – The Pause that Refreshes
1932 – Ice Cold Sunshine
1938 – The Best Friend Thirst Ever Had
1939 – Thirst Asks Nothing More
1939 – Whoever You Are, Whatever You Do, Wherever You May Be, When You Think of Refreshment Think of Ice Cold Coca-Cola
1942 – The Only Thing Like Coca-Cola is Coca-Cola Itself
1948 – Where There’s Coke There’s Hospitality
1949 – Along the Highway to Anywhere
1952 – What You Want is a Coke
1956 – Coca-Cola… Makes Good Things Taste Better
1957 – Sign of Good Taste
1958 – The Cold, Crisp Taste of Coke
1959 – Be Really Refreshed
1963 – Things Go Better with Coke
1969 – It’s the Real Thing
1971 – I’d Like to Buy the World a Coke (part of the “It’s the Real Thing” campaign)
1975 – Look Up America
1976 – Coke Adds Life
1979 – Have a Coke and a Smile
1982 – Coke Is It!
1985 – We’ve Got a Taste for You (for both Coca-Cola & Coca-Cola classic)
1985 – America’s Real Choice (for both Coca-Cola & Coca-Cola classic)
1986 – Red, White & You (for Coca-Cola classic)
1986 – Catch the Wave (for Coca-Cola)
1987 – When Coca-Cola is a Part of Your Life, You Can’t Beat the Feeling
1988 – You Can’t Beat the Feeling
1989 – Official Soft Drink of Summer
1990 – You Can’t Beat the Real Thing
1993 – Always Coca-Cola
2000 – Coca-Cola. Enjoy
2001 – Life Tastes Good
2003 – Coca-Cola… Real
2005 – Make It Real
2006 – The Coke Side of Life
2009 – Open Happiness
10. “Don’t Leave Home Without It.” – American Express – Ogilvy & Mather

W 1975 roku, Ogilvy & Mather stworzył ten slogan dla American Express. Tym samym rozpoczęła się rywalizacja między brandami. W 1985 roku, BBDO odpowiedziało reklamą dla Visa Card “Visa, It’s Everywhere You Want to Be.” W 1997 roku, MasterCard podsumował działania promocyjne hasłem “There are some things money can’t buy. For everything else, there’s MasterCard.”

źródło: blog reklamowy.com

Facebook